Search Rapua

Search Decisions
Broadcast Information
Codes and Standards
Date Range
Showing 161 - 166 of 166 results.
SORT BY
Decisions
Ministry of Health and Television New Zealand Ltd - 2000-030, 2000-031
2000-030–031

SummaryItems concerning a research finding that a lyprinol extract from green-lipped mussels had been shown to be effective in killing cancer cells were broadcast on TV One on 30 July 1999 on One Network News and Holmes, commencing at 6. 00 pm and 7. 00 pm respectively. It was reported that researchers believed that the compound could inhibit the spread of certain types of cancers, and that they were about to commence clinical trials. The Ministry of Health complained to Television New Zealand Limited, the broadcaster, that the items were inaccurate, unbalanced, lacking in objectivity, and distorted the research and its significance. The tone and "sheer volume of coverage" contributed to this lack of balance, it wrote. The programmes failed to make it clear that Lyprinol was a dietary supplement and therefore a product about which therapeutic claims could not be made....

Decisions
Walker, Noble, Carter, Siew and Grainger and Television New Zealand Limited - 1999-180–1999-186
1999-180–186

SummaryThe film Eyes Wide Shut was the subject of an item broadcast on Holmes on TV One on 29 July 1999, commencing at 7. 00 pm. Trailers for the programme were shown earlier on the same day. Mr Walker and Mrs Siew complained to Television New Zealand Limited, the broadcaster, that the scenes of lovemaking and nakedness were unsuitable for television viewing, particularly at a time when children would be watching. The film had been devised to be pornographic and had been given an R18 film rating, Mr Walker wrote, but he was not aware that any warning was given by the broadcaster before the scenes were shown on television. The explicit sexual material was also unacceptable for the time band during which the trailer for the programme was placed, Mrs Siew wrote....

Decisions
Fox and Television New Zealand Ltd- 1998-089
1998-089

Summary The Jesus Seminar movement, which denies the literal resurrection of Christ, was the subject of an item on Holmes broadcast on TV One beginning at 7. 00 pm on Good Friday, 10 April 1998. Mr Fox complained to Television New Zealand Limited, the broadcaster, that the item was biased and unbalanced in failing to interview a person of equal academic standing to Dr Veitch, who had been interviewed on behalf of the movement. Footage of school children in the item gave the message that Easter was for children and at the same level of belief as the Easter bunny, he wrote. TVNZ replied that it was appropriate on Good Friday to reflect on the diversity of views which existed within Christianity. The pastor interviewed had an extensive background in theological research, TVNZ wrote, and he provided the item’s balance....

Decisions
Webb and Television New Zealand Ltd - 2002-168
2002-168

ComplaintHolmes Election Special; Prime Ministerial Debate – unbalanced – unfair to leader of opposition FindingsStandards 4 and 6 – live debate – robust discussion – similar allocation of time to present views – not unfair – not unbalanced – no uphold This headnote does not form part of the decision. Summary [1] A Holmes Election Special; Prime Ministerial Debate programme was broadcast on TV One at 7. 00pm on 22 July 2002. It featured Ms Helen Clark and Mr Bill English, the leaders of the two main political parties. It was a general election programme, broadcast live with a studio audience, and the leaders were questioned on their party policies. [2] Mr Hugh Webb complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the programme was unbalanced and that Mr English was treated unfairly....

Decisions
O'Neill and Television New Zealand Ltd - 2000-202
2000-202

ComplaintOne News – Olympic competitors banned for drug use – athlete Marion Jones suspected – unfair – inaccurate FindingsStandard G1 – not applicable Standard G4 – report on speculation not unfair – no uphold Standard G5 – speculation not illegal – no uphold Standards G14, G19 and G21 – not applicable This headnote does not form part of the decision. Summary Under the heading "Drug Cheats", a promo for Holmes broadcast on TV One on 28 September 2000 questioned whether athlete Marion Jones and swimmer Inge de Bruijn had taken performance-enhancing drugs before the Olympic Games in Sydney. John O’Neill complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the allegations required an explanation. He said he had not heard anything to link athlete Marion Jones to drugs, and he wondered where TVNZ had got its information, and whether the allegation was justified....

Decisions
Whyte and 5 Others and Television New Zealand Ltd - 1992-046–051
1992-046–051

Download a PDF of Decision No. 1992-046–051:Whyte and 5 Others and Television New Zealand Ltd - 1992-046–051 PDF1. 94 MB...

1 ... 7 8 9