Search Rapua

Search Decisions
Broadcast Information
Codes and Standards
Date Range
Showing 41 - 60 of 122 results.
SORT BY
Decisions
Terry and Television New Zealand Ltd - 1998-050, 1998-051, 1998-052
1998-050–052

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1998-050 Decision No: 1998-051 Decision No: 1998-052 Dated the 21st day of May 1998 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of complaints by ROBERT TERRY of Reefton Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED S R Maling Chairperson L M Loates R McLeod J Withers...

Decisions
Sidani and Zarifeh, on behalf of the Wellington Palestine Group, and Television New Zealand Ltd - 1998-098
1998-098

Summary A trailer broadcast during the news hour on One Network News on 20 May 1998 between 6. 00-7. 00pm advised that New Zealand’s Rugby Sevens team was at "Israel’s Wailing Wall". The item itself included a caption which identified the Wailing Wall as being in Jerusalem, and the script identified it as part of Israel. The Wellington Palestine Group, through a representative, complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster that both the trailer and the item perpetuated an untruth, as the Wailing Wall was not part of Israel. The group said it objected to seeing TVNZ being used as a vehicle for Israeli propaganda. TVNZ responded that both the trailer and the item were in error in describing the Wailing Wall as being in Israel. On these points the complaint was upheld....

Decisions
Wellington Palestine Group and Television New Zealand Ltd - 1997-009
1997-009

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-009 Dated the 13th day of February 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by WELLINGTON PALESTINE GROUP Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
Terry and Television New Zealand Ltd - 1997-168
1997-168

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-168 Dated the 15th day of December 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by ROBERT TERRY of Reefton Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED S R Maling Chairperson L M Loates R McLeod J Withers...

Decisions
Thomas and Television New Zealand Ltd - 1998-058
1998-058

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1998-058 Dated the 28th day of May 1998 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by DR GLYN THOMAS of Palmerston North TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED Broadcaster S R Maling Chairperson L M Loates R McLeod J Withers...

Decisions
Group Against Liquor Advertising and Television New Zealand Ltd - 1997-060
1997-060

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-060 Dated the 15th day of May 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by GALA Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates A Martin...

Decisions
Corrin and Television New Zealand Ltd - 1998-010
1998-010

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1998-010 Dated the 12th day of February 1998 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by H R CORRIN of Whangarei Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED S R Maling Chairperson L M Loates R McLeod J Withers...

Decisions
Pullar and Television New Zealand Ltd - 1998-084
1998-084

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1998-084 Dated the 30th day of July 1998 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by NICK PULLAR of Auckland TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED Broadcaster S R Maling Chairperson L M Loates R McLeod J Withers...

Decisions
Fletcher Homes Ltd and Residential Mortgages Ltd and Television New Zealand Ltd - 1998-124, 1998-125, 1998-126, 1998-127
1998-124–127

Summary Allegations by homeowners that Fletcher Homes Ltd engaged in irregular practices with respect to the valuation and financing of new homes were the subject of a ministerial investigation, according to reports broadcast on One Network News on TV One on 26 and 27 February 1998 between 6. 00-7. 00pm. Through their solicitors, Fletcher Homes Ltd (FHL) and Residential Mortgages Ltd (RML) complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the reports were unfair, inaccurate, unbalanced and lacked objectivity. They also complained that TVNZ failed to respect the principles of law by broadcasting potentially prejudicial evidence prior to trial, thus raising the issue of contempt. In addition, they complained that the editing of the items distorted the facts. They asked for a full correction and apology to be published....

Decisions
Zarifeh, on behalf of the Wellington Palestine Group, and Television New Zealand Ltd - 1999-106
1999-106

SummaryIn a news item containing a broad description of events then occurring in the Middle East, Hizbollah fighters were described as "terrorists". The item was broadcast on One Network News on 1 March 1999 beginning at 6. 00pm. On behalf of the Wellington Palestine Group, Ms Zarifeh complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the description was inaccurate and contrary to TVNZ’s own previously stated policy of not describing Hizbollah fighters as terrorists. While acknowledging that policy, TVNZ said that the item on this occasion was prepared by an overseas reporter. Because of the journalistic quality of the item overall, TVNZ stated, it had exercised editorial judgement in broadcasting the piece although it did not conform precisely to its own policy. Moreover, TVNZ contended that in the specific context of the item the use of the word "terrorists" to describe the Hizbollah fighters was arguably correct....

Decisions
Dunlop and Television New Zealand Ltd - 1996-098
1996-098

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1996-098 Dated the 22nd day of August 1996 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by PHILLIP DUNLOP of Pokeno Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
Turney and Television New Zealand Ltd - 1996-154
1996-154

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1996-154 Dated the 14th day of November 1996 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by JOHN TURNEY of Kumeu Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
Jackson and Television New Zealand Ltd - 1999-019
1999-019

Summary It was reported on One Network News on 18 November 1998 that a yacht which had been grounded in a bay in the Far North had been looted, and that the abandoned boat had been stripped of its electronic gear, solar power unit and rigging. Mr Jackson complained to Television New Zealand Ltd that the report was grossly exaggerated. He advised that the boat had not been abandoned, and had not been stripped by looters. He acknowledged that some small items had been stolen but noted that all but one of those items had been recovered by the police and returned to the owner. Mr Jackson contended that the report had done the Far North community considerable harm and its errors warranted an apology....

Decisions
Sunde and Television New Zealand Ltd - 1999-243
1999-243

Summary A soccer game between Croatia and Yugoslavia ended in a riot, according to a news item on One Network News broadcast on TV One on 19 August 1999 between 6. 00–7. 00pm. The footage which accompanied the item showed baton-wielding police, players and spectators fighting on the soccer field. Gordon Sunde complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the item had been fabricated and was totally misleading. The game, he said, had been played without incident. The video clip shown related to a game which had been played between the same two countries in 1991 and had no relationship to the one being reported. He sought an apology and correction. TVNZ responded to the complaint informally and advised that a correction would be prepared for broadcast. It explained that the footage had been used by mistake and apologised to Mr Sunde....

Decisions
Women's Action for Justice and Television New Zealand Ltd - 1997-065
1997-065

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-065 Dated the 22nd day of May 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by WOMEN'S ACTION FOR JUSTICE of Christchurch Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates A Martin...

Decisions
Gale and Television New Zealand Ltd - 1997-064
1997-064

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-064 Dated the 22nd day of May 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by RICHARD GALE of Dunedin Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates A Martin...

Decisions
Sanders and Television New Zealand Ltd - 1996-020
1996-020

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1996-020 Dated the 29th day of February 1996 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by LAURIE SANDERS of Tauranga Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
Harang and Television New Zealand Ltd - 1996-126
1996-126

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1996-126 Dated the 3rd day of October 1996 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by KRISTIAN HARANG of Auckland Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
Terry and Television New Zealand Ltd - 1997-087
1997-087

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-087 Dated the 10th day of July 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by ROBERT TERRY of Reefton Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED S R Maling Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
James and Television New Zealand Ltd - 1998-123
1998-123

SummaryA new dietary supplement, aimed at men with prostate problems, was the subject of an item on One Network News broadcast on 7 July 1998 between 6. 00–7. 00pm. The item included interviews with a representative of the company which markets the product, a urologist, and a man who believed his prostate cancer was under control because of the supplement. Mr James complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the promotion of the product amounted to an advertorial and was irresponsible as it did not alert viewers to its known toxic effects. Furthermore, he questioned the qualifications of the product’s promoter to make medicinal recommendations on a prime time news programme. In its response, TVNZ denied that the item was an advertorial, pointing out that it was initiated by TVNZ because it was considered newsworthy....

1 2 3 4 ... 7