Search Rapua

Search Decisions
Broadcast Information
Codes and Standards
Date Range
Showing 61 - 80 of 114 results.
SORT BY
Decisions
Walsh and TV3 Network Services Ltd - 1994-003
1994-003

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 3/94 Dated the 17th day of February 1994 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by DARA WALSH of Hobsonville Broadcaster TV3 NETWORK SERVICES LIMITED I. W. Gallaway Chairperson J. R. Morris R. A. Barraclough L. M. Dawson...

Decisions
Edmunds and Television New Zealand Ltd - 1992-095
1992-095

Download a PDF of Decision No. 1992-095:Edmunds and Television New Zealand Ltd - 1992-095 PDF846. 89 KB...

Decisions
Rutherford and Television New Zealand Ltd - 1991-033
1991-033

Download a PDF of Decision No. 1991-033:Rutherford and Television New Zealand Ltd - 1991-033 PDF1. 11 MB...

Decisions
Hon Richard Prebble MP and Television New Zealand Ltd - 1990-016
1990-016

Download a PDF of Decision No. 1990-016:Hon Richard Prebble MP and Television New Zealand Ltd - 1990-016 PDF2. 82 MB...

Decisions
Sawyers, Hughes and Walker, and Segedin and Television New Zealand Ltd - 1996-155, 1996-156, 1996-157
1996-155–157

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1996-155 Decision No: 1996-156 Decision No: 1996-157 Dated the 14th day of November 1996 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of complaints by CALUM SAWYERS of Wellington and A J HUGHES and A J WALKER of Auckland and ROSEMARY SEGEDIN of Auckland Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
Ministry of Agriculture and Fisheries and Television New Zealand Ltd - 1995-025
1995-025

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 25/95 Dated the 12th day of April 1995 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by MINISTRY OF AGRICULTURE AND FISHERIES Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED I W Gallaway Chairperson J R Morris L M Loates W J Fraser...

Decisions
Attorney General of Samoa and Television New Zealand Ltd - 2009-066
2009-066

Complaint under section 8(1B)(b)(i) of the Broadcasting Act 1989One News and Tagata Pasifika – reported on One News investigation into criminal gangs, drugs and weapon smuggling in Samoa – allegedly in breach of law and order, balance, accuracy and fairness standards Findings Standard 4 (balance) – items discussed controversial issue of public importance – only presented one perspective, that the situation in Samoa was extremely serious – viewers needed information about the gravity of the problem in a wider context and from other perspectives – upheld Standard 5 (accuracy) – reporter accurately reported what she was told by the “Makoi boys” but under the circumstances should have questioned their reliability and made efforts to corroborate what they said – complainant’s other concerns appropriately dealt with under balance – one aspect upheld Standard 6 (fairness) – “Makoi boys” did not understand the nature of the programme or their proposed contribution – upheld – programme…...

Decisions
Dulakiverata and National Pacific Radio Trust Inc - 2007-032
2007-032

Tapu Misa declared a conflict and did not take part in the determination of this complaint. Complaint under section 8(1)(a) of the Broadcasting Act 1989Fijian Language Programme – interview with Frank Bainimarama discussing situation in Fiji – Mr Bainimarama portrayed situation in Fiji as cheerful and normal – allegedly in breach of balance and social responsibility standardsFindings Principle 7 (social responsibility) – matters raised by complainant were ones of editorial discretion – not upheldPrinciple 4 (balance) – broadcaster upheld balance complaint – action taken insufficient – upheld Order Section 13(1)(a) – broadcast statement This headnote does not form part of the decision. Broadcast[1] An item broadcast on Niu FM during its Fijian Language Programme on 15 December 2006 contained an interview with Commander Frank Bainimarama....

Decisions
New Zealand Film and Television School Ltd and Television New Zealand Ltd - 1999-112, 1999-113
1999-112–113

SummaryThe New Zealand Film and Television School Ltd was the subject of items on Holmes broadcast at 7. 00pm on 15 and 16 December 1998. The item on the 15th suggested that some students had been expelled because they complained about aspects of the school’s programme. It also included an interview with Ms Marilyn Hudson, the School’s Managing Director. The item on the 16th included comments from other dissatisfied past and present students and their families, and an interview with a spokesperson from the New Zealand Qualifications Authority. On behalf of the School, Ms Hudson complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, about both items. She said that the first item contained inaccuracies, and was unbalanced, misleading and unfair both to her and the School. The second item, Ms Hudson complained, also contained some inaccuracies, and again was unbalanced, misleading and unfair....

Decisions
Fisher and Television New Zealand Ltd - 2015-044 (1 March 2016)
2015-044

Summary[This summary does not form part of the decision. ]An item on ONE News covered the quarrying of a Dunedin landmark, Saddle Hill, and featured interviews with three people opposed to the quarrying. The reporter stated that quarry owner Calvin Fisher did not respond to his request for an interview, although an offer had been made to ‘replace the hill once the rock has been taken away’. TVNZ upheld Mr Fisher’s complaint, finding that insufficient attempts were made to contact Mr Fisher and the reporter unfairly represented that he was not willing to comment. TVNZ apologised in writing to Mr Fisher, removed the story from its website and discussed the upheld complaint with the reporter and management. However the Authority upheld Mr Fisher’s complaint that this action was insufficient to remedy the breach....

Decisions
Jones and Television New Zealand Ltd - 1993-083
1993-083

Download a PDF of Decision No. 1993-083:Jones and Television New Zealand Ltd - 1993-083 PDF2. 47 MB...

Decisions
Kerr and TV3 Network Services Ltd - 1993-117
1993-117

Download a PDF of Decision No. 1993-117:Kerr and TV3 Network Services Ltd - 1993-117 PDF494. 67 KB...

Decisions
Owen and TV3 Network Services Ltd - 2004-064
2004-064

Complaint referred back to the Authority by the High Court for reconsiderationAuthority’s decision to uphold Standard 4 aspect of Mr Owen’s complaint (2003-055/061) referred back to the Authority by the High Court on appeal by TV3 – High Court ruled that the Authority gave TV3 insufficient opportunity to make submissions on the way in which the Authority formulated Mr Owen’s complaint Findings on Reconsideration TV3’s new material on government accountability considered under Standard 4 – earlier finding confirmed and complaint again upheld This headnote does not form part of the decision. Broadcast [1] Allegations that the Government had been aware of the distribution of genetically modified (GM) corn, made in a book “Seeds of Distrust” published on 10 July 2002, were the subject of a 3 News Special programme broadcast on TV3 between 7. 00pm and 7. 30pm on that day....

Decisions
Christian Heritage Party and Television New Zealand Ltd - 1994-033
1994-033

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 33/94 Dated the 2nd day of June 1994 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by CHRISTIAN HERITAGE PARTY of Christchurch Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED I. W. Gallaway Chairperson J. R. Morris R. A. Barraclough L. M. Dawson...

Decisions
New Zealand Police and TV3 Network Services Ltd - 1992-015
1992-015

Download a PDF of Decision No. 1992-015:New Zealand Police and TV3 Network Services Ltd - 1992-015 PDF2. 1 MB...

Decisions
Right to Life New Zealand Inc and Television New Zealand Ltd - 2015-023
2015-023

Summary [This summary does not form part of the decision. ] An item on Seven Sharp featured the story of a terminally ill woman who is a long-standing voluntary euthanasia campaigner. The item also discussed the history of attempts to legalise voluntary euthanasia in New Zealand and overseas. The Authority upheld a complaint that the item lacked balance. The item did not solely approach voluntary euthanasia from the personal perspective of the interviewee. It included a wider discussion of the voluntary euthanasia debate and law reform that triggered the requirement for presentation of alternative views, which were not presented within the programme or within the period of current interest. Upheld: Controversial Issues No Order  Introduction [1] An item on Seven Sharp featured the story of a terminally ill woman who has been a voluntary euthanasia campaigner for the last two decades....

Decisions
Mitchell and Morris and Television New Zealand Ltd - 2004-036, 2004-037
2004-036–037

Chair Joanne Morris declared a possible conflict of interest because of knowing one of the complainants and also as a member of the Waitangi Tribunal that was to hear the foreshore and seabed claims, so did not participate in the determination of these complaints....

Decisions
Rich MP and Hide MP and Radio New Zealand Ltd - 2003-110, 2003-111
2003-110–111

ComplaintMana News – item about funding of Mana Maori Media by Te Mangai Paho – commented on complainants’ questions in Parliament about funding – unbalanced, inaccurate, unfair – Principles 4, 6 and 7 – RNZ upheld the complaint as inaccurate and a breach of Principle 6 – made written apology – action taken insufficient – complainants seek broadcast of correction and apology FindingsAction taken insufficient OrderBroadcast of statement This headnote does not form part of the decision. Summary [1] Questions in Parliament from the complainants about the funding of Mana Maori Media Ltd by Te Mangai Paho were dealt with in an item on Mana News broadcast on National Radio between 5. 00–6. 00pm on Friday 2 May 2003. [2] Members of Parliament, Katherine Rich and Rodney Hide, complained to Radio New Zealand, the broadcaster, that the item was unbalanced, inaccurate and denigrated them....

Decisions
Commerce Commission and TVWorks Ltd - 2008-014
2008-014

Complaint under section 8(1B)(b)(i) of the Broadcasting Act 198960 Minutes – item about the Commerce Commission's prosecution of a man and his company Probitas, who were marketing a fertiliser system – allegedly unbalanced, inaccurate, unfair Findings Standard 4 (balance) – programme failed to provide viewers with a significant perspective which was critical to their understanding of the issues – upheld Standard 5 (accuracy) – no inaccurate statements of fact – not upheld Standard 6 (fairness) – promo – not unfair to expert witness – promo was a fair reflection of interview with the Commission's representative – not upheld Standard 6 (fairness) – programme – did not fairly present the Commission's side of the story – unfair to the Commission – upheld Orders Section 13(1)(a) – broadcast of a statementSection 16(1) – payment of costs to the complainant $2182....

Decisions
Auckland Trotting Club Inc and Television New Zealand Ltd - 1997-015
1997-015

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-015 Dated the 27th day of February 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by AUCKLAND TROTTING CLUB (INC) of Auckland Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

1 ... 3 4 5 6