Search Rapua

Search Decisions
Broadcast Information
Codes and Standards
Date Range
Showing 41 - 60 of 166 results.
SORT BY
Decisions
Jones and Television New Zealand Ltd - 1993-083
1993-083

Download a PDF of Decision No. 1993-083:Jones and Television New Zealand Ltd - 1993-083 PDF2. 47 MB...

Decisions
Exclusive Brethren Christian Fellowship and Television New Zealand Ltd - 1994-059
1994-059

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 59/94 Dated the 2nd day of August 1994 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by EXCLUSIVE BRETHREN CHRISTIAN FELLOWSHIP Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED I. W. Gallaway Chairperson J. R. Morris R. A. Barraclough L. M. Dawson...

Decisions
New Zealand Shooters Rights Association Inc, Otago-Southland Firearms Coalition and Beltowski and Television New Zealand Ltd - 1992-074, 1992-075, 1992-076
1992-074–076

Download a PDF of Decision No. 1992-074–076:New Zealand Shooters Rights Association Inc, Otago-Southland Firearms Coalition and Beltowski and Television New Zealand Ltd - 1992-074, 1992-075, 1992-076 PDF1. 9 MB...

Decisions
Edmunds and Television New Zealand Ltd - 1992-095
1992-095

Download a PDF of Decision No. 1992-095:Edmunds and Television New Zealand Ltd - 1992-095 PDF846. 89 KB...

Decisions
Noble and Television New Zealand Ltd - 1996-093
1996-093

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1996-093 Dated the 22nd day of August 1996 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of a complaint by P F NOBLE of Mount Maunganui Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED J M Potter Chairperson L M Loates R McLeod A Martin...

Decisions
Ngaei, Association of Salaried Medical Specialists and New Zealand Medical Association and Television New Zealand Ltd - 2004-135
2004-135

Complaint under section 8(1)(a) of the Broadcasting Act 1989Holmes – incident involving alleged doctor-on-doctor assault – interviewee commented on profession’s reaction to incident – three complaints – allegedly unbalanced, inaccurate and unfair to doctor and othersFindings Standard 4 (balance) – unbalanced – Mr Ngaei’s viewpoint not advanced – reasonable efforts to obtain his views not made – upheld Standard 5 (accuracy) – item contained inaccuracies – upheld Standard 6 (fairness) – item unfair to Mr Ngaei – upheld Standard 6 (discrimination) – item did not encourage discrimination against doctors – not upheld Orders$1,700 costs to complainant $2,500 costs to CrownThis headnote does not form part of the decision. Broadcast [1] An item on Holmes broadcast at 7....

Decisions
McDonald and Television New Zealand Ltd - 1993-102
1993-102

Download a PDF of Decision No. 1993-102:McDonald and Television New Zealand Ltd - 1993-102 PDF330. 38 KB...

Decisions
Smits and Television New Zealand Ltd - 1992-083
1992-083

Download a PDF of Decision No. 1992-083:Smits and Television New Zealand Ltd - 1992-083 PDF350. 5 KB...

Decisions
Meroiti and Television New Zealand Ltd - 1992-098
1992-098

Download a PDF of Decision No. 1992-098:Meroiti and Television New Zealand Ltd - 1992-098 PDF258. 04 KB...

Decisions
Robertson and Television New Zealand Ltd - 1991-013
1991-013

Download a PDF of Decision No. 1991-013:Robertson and Television New Zealand Ltd - 1991-013 PDF...

Decisions
New Zealand Film and Television School Ltd and Television New Zealand Ltd - 1999-168, 1999-169
1999-168–169

Summary The dissatisfactions expressed by a number of students at the New Zealand Film and Television School in Christchurch were examined in items broadcast on Holmes on 15 and 16 December 1998. A follow-up item was broadcast on Holmes on TV One between 7. 00–7. 30pm on 12 April 1999. The Managing Director of the New Zealand Film and Television School Ltd (Ms Marilyn Hudson) complained to Television New Zealand Ltd that the April item was unfair and unbalanced, and inaccurate in a number of respects. TVNZ considered that one aspect of the item was unfair, and in breach of the standards, as Ms Hudson was not advised that a telephone conversation between herself and a student, contained in the broadcast, was being recorded. It declined to uphold any other aspect of the complaint relating to the alleged inaccuracies or lack of balance....

Decisions
Housing New Zealand Ltd and Television New Zealand Ltd - 1999-007
1999-007

Summary Overcrowding in state owned housing was the focus of an item on Holmes broadcast on 27 August 1998 between 7. 00–7. 30pm. The issue had become topical when, the previous day, the Chief Executive of Housing New Zealand had suggested that for some families it was a matter of choice that they lived in overcrowded conditions. Michael Cashin, Chairman of Housing New Zealand, complained to Television New Zealand Ltd that the broadcast was unfair and unbalanced because it misrepresented the status of the family shown. In his view it was unfair and inaccurate that the programme portrayed the family as having not being offered any other options and being left to endure overcrowded accommodation. He maintained that TVNZ should have sought a privacy waiver so that Housing New Zealand could respond by discussing the true circumstances of the family shown....

Decisions
Kubala and Television New Zealand Ltd - 1993-129
1993-129

Download a PDF of Decision No. 1993-129:Kubala and Television New Zealand Ltd - 1993-129 PDF269. 54 KB...

Decisions
Welch and Campbell and Television New Zealand Ltd - 2004-098, 2004-099
2004-098–099

Complaints under section 8(1)(a) of the Broadcasting Act 1989Holmes – interview with father of escaped prisoner – used words “arsehole” and “bugger” – allegedly offensiveFindings Standard 1 (good taste and decency) – context – not upheldThis headnote does not form part of the decision. Broadcast [1] A father whose son had escaped from prison was interviewed in an item broadcast on Holmes at 7. 00pm on 22 April 2004. The father, whose home had been burgled by his son on at least three occasions, appealed to his son to give himself up. During the interview, the father used the word “arsehole” and also used the word “bugger” at least three times. Complaint [2] Gary Welch and Don Campbell each complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the use of the word “arsehole” was unacceptable and in breach of the standard requiring good taste and decency....

Decisions
Jansen and Television New Zealand Ltd - 2004-090, 2004-091
2004-090–091

Complaints under section 8(1)(c) of the Broadcasting Act 1989Holmes – item about person flying New Zealand flag at home in dispute with neighbours – complainants who are neighbours named and their home shown – complainants have long history of community service – private facts disclosed – alleged breach of privacy Findings Standard 3 (Privacy) Privacy Principles (i), (iii), (iv), and (v) – dispute about flag had been heard in the District Court – accordingly not private – not upheld This headnote does not form part of the decision. Broadcast [1] A dispute between Mr Brian McGinty of Orewa and his neighbours, including Sir Ross and Lady Jansen, was dealt with in an item broadcast on Holmes on TV One on 18 March 2004 beginning at 7. 00pm. The dispute was about Mr McGinty’s neighbours objecting to his desire to fly a New Zealand flag on his property....

Decisions
Georgeson and Television New Zealand Ltd - 1993-005
1993-005

Download a PDF of Decision No. 1993-005:Georgeson and Television New Zealand Ltd - 1993-005 PDF365. 46 KB...

Decisions
Armstrong and Schaab and Television New Zealand Ltd - 2003-160, 2003-161
2003-160–161

ComplaintHolmes – item about Death with Dignity Bill – man featured with motor neuron disease – wanted choice about his time of death – unbalanced FindingsStandard 4 – human interest story – referred to issue of euthanasia – euthanasia canvassed in other programmes – no uphold This headnote does not form part of the decision. Summary [1] Shortly before the Death with Dignity Bill was to have its first reading in Parliament, an item on Holmes featured a person dying from motor neuron disease who hoped the Bill would be passed. If the Bill was passed, the person said that he would have the right to choose the time of his death. The item was broadcast on TV One at 7. 00pm on 29 July 2003. [2] D A Armstrong and P Schaab both complained to Television New Zealand Ltd, the broadcaster, that the item was unbalanced....

Decisions
Faber and Noble and Television New Zealand Ltd - 1997-151, 1997-152
1997-151–152

BEFORE THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY Decision No: 1997-151 Decision No: 1997-152 Dated the 20th day of November 1997 IN THE MATTER of the Broadcasting Act 1989 AND IN THE MATTER of complaints by W G FABER of Gore and C B NOBLE of Wanganui Broadcaster TELEVISION NEW ZEALAND LIMITED S R Maling Chairperson L M Loates R McLeod J Withers...

Decisions
MacDonald and Accident Compensation Corporation and Television New Zealand Ltd - 2002-071, 2002-072
2002-071–072

ComplaintsHolmes – two items – sensitive information about two women found on second-hand computer hard drive – inaccuracies – unfair to ACC and to women – unbalanced – unnecessary intrusion into grief and distress of victims – significant errors of fact not corrected at earliest opportunity Findings (ACC complaint)(1) Standard G1 – inaccurate to refer to counsellor as part of ACC’s organisation – inaccurate to say women were referred to counsellor by ACC – uphold (2) Standard G4 – broadcasts unfairly framed ACC – uphold; breach in relation to the interviews with the women – uphold (3) Standard G6 and Standard G14 – selective editing of press release – items unbalanced – uphold Findings (MacDonald complaint)(1) Standard G4 – aspect upheld by broadcaster; breach in relation to the interviews with the women – uphold; broadcasts unfairly framed ACC – uphold (2) Standard G6 – item unbalanced – uphold Orders(1) Broadcast of statement(2) $12,500 reimbursement of reasonable…...

Decisions
Ngati Pukenga Iwi and Television New Zealand Ltd - 2003-109
2003-109

ComplaintHolmes – item regarding registration of Kopukairoa as wāhi tapu – examined the concerns of four landowners affected by the registration – unbalanced – inaccurate – unfair FindingsStandard 4 – failed to present range of views – unbalanced – uphold Standard 5 – factual inaccuracies – partial – uphold Standard 6 – Iwi dealt with unfairly – uphold OrderBroadcast of statementPublish statement in Bay of Plenty Times This headnote does not form part of the decision. Summary [1] The concern of four Pakeha landowners on Kopukairoa, because of the registration of the mountain in the Bay of Plenty as wāhi tapu, was dealt with in an item broadcast on Holmes at 7. 00pm on 18 November 2002. The item included interviews with the four landowners and Mr Toni Paraire who, it was said, represented the views of the local Māori who registered the wāhi tapu....

1 2 3 4 ... 9